Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011

για το ελιοψωμο...

Επειδή μου ζητήσατε κοριτσια την συνταγη.....μολυβι και χαρτι και παμε.

Θα χρειαστούμε:
1 πακετο αλευρι σκληρο,
ενας κυβος μαγια φρεσκια,
ενα κουταλακι αλατι, ενα κουταλακι ζαχαρη,
μιση κουπα ελαιολαδο και ζεστο νερο οσο παρει(περιπου 1 1/2 κουπα).

Σε μεγαλη λεκανη ριχνουμε το μισο ζεστο νερο και διαλύουνε την μαγια, ριχνουμε μεσα το αλατι
και την ζάχαρη και τα ανακατεύουμε να λιώσουν.
Μετα λαδώνουμε συνέχεια τα χερια μας και αρχίζουμε να ανακατεύουμε το αλευρι μεχρι να το παρει ολο και να γινει μια ζυμη μαλακή σαν της πιτσας.
Το λαδι θα το βαλετε ολο σιγα-σιγα ζυμώνοντας και νερο οσο για να γινει μια μαλακη ζυμη.
Θα το βγαλετε απο την λεκανη και θα το δουλεψετε στον παγκο
μέχρι να πονέσει ο ώμος σας
Ε; τι ετσι νομιζετε γινεται το ψωμι;
Θα λαδώσετε ενα μεγάλο ταψι και θα το απλώσετε μεσα, θα το αφήσετε να φουσκώσει σε ζεστο μερος σκεπασμένο.
Οσο φουσκώνει εσεις θα τρίψετε λίγη φετα, λιγη γραβιερα και 2 ντοματες
στον τριφτη του κρεμμυδιού.
Θα τα ανακατέψτε ολα μαζι και μεσα θα ρίξετε και 10 ελιες ψιλοκομμένες.
Μολις φουσκώσει καλα το ψωμι θα ριξετε
με προσοχή(να μην ξεφουσκωσει) απο πανω το μείγμα .
Μην το πατήσετε πολυ για να μεινει φουσκωμένο το ψωμάκι σας.
Το ψηνετε σε προθερμασμένο φουρνο
στους 180 βαθμους για 1 ωρα  περίπου
ή μεχρι να το κτυπατε και να εχει εναν  ήχο "άδειο".

11 σχόλια:

rena είπε...

Πουαντερί είσαι θησαυρός σ' ευχαριστούμε πολύ πολύ!

...irida... είπε...

ωραία συνταγή!ωραιες γευσεις..και μυρωδιες!καλο σαββατοκύριακο!!!

( fortounata) είπε...

θα με κανεις να ζυμώνω αύριο ,νοστιμότατο φαίνεται,φιλιά καλό ξημέρωμα.

Marina είπε...

Έχω την είκονα σου μπροστά μου: με το ένα χέρι να πλέκεις και με το άλλο να μπλογκάρεις!!! Όλα τα καταφέρνεις γλυκιά Πουαντερί!!! Μην πω για το μμμμμμμμυρωδάτο ψωμάκι σου!
Αααααααα και ευχαριστώ για τη συνταγή!!!
Άντε καληνύχτα τώρα γιατί πήγε 3.04...δηλαδή 4.04 ώρα Ελλάδος!!!

Ελευθερία είπε...

τι τελεια συνταγη!!!!!
πρεπει να ειναι και πεντανοστιμη!!!!
ευχαριστουμε!!!!

πουαντερι είπε...

Μαρακι απο Ιεραπετρεα σου εχω απαντησει βρε αλλά μαλλον δεν το ειδες ε;

κοριτσια καλοφαγωτο!! καλη επιτυχια!!!

Μάτα είπε...

Πεινάωωωωωω!!!! Φοβερή συνταγή και μιάς που εγώ σαν αρχιτεμπέλα έχω αυτόματο μηχάνημα ψωμιού (ζύμωμα, φούσκωμα, ψήσιμο κλπ) θα την τιμήσω δεόντως! Φιλιά καλή μου!

Ανώνυμος είπε...

Πουαντερι μου ποσο χαρηκα που ειδα τωρα αυτη τη στιγμη την απαντηση σου!Που μου απαντησες πριν στο mail η εδω.Τελος παντων χαρηκα πολυ αν θελεις στιλε μου το τηλ με mail να τα πουμε καλο αυτο το πραμα ρε παιδι μου αλλα πως να το πω λ ι γ ο κρυο!Α!Θελω και κατι αλλο της οδηγιες για το σκουφι σου το γαλαζιο ειναι τ ε λ ε ι ο.Σε φιλω απο Ιεραπετρα η φιλη σου.ΚΑΛΥΝΗΧΤΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΟΒΕΡΗ ΣΥΝΤΑΓΗ!!!!!!!!!!!!!!!ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ.
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ.

μπλεγμένο κουβάρι είπε...

E, δασκάλα! Μήπως τελειώνεις τη ζακέτα και χάθηκες?!

lourdi lourdaki είπε...

ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΔΩ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!..
ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!
Η ΜΙΚΡΗ ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ? ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ!